tisdag 14 juni 2011

Anslagstavlor, nu har jag snöat in på det. har säkert tio stycken i olika storlekar som jag ska fixa till. Och då finns redan ett gäng som fått sig en omgång av färg.

Mina apor. Denna helgen adopterade jag en till som ännu inte fått  träffat sina nya familjemedlemmar, han får först vara bekväm med mig och ha lite "egentid" här på landet med sin nya mor innan dom får ses. Fast jag skulle nog slängt upp honom hos de två andra om det inte vore 10 mil mellan stugan och stan. Djungelns lag...


Bara så ni fattar! Detta är två torkade bananer som följt mig sedan 1992. Jag hyrde ett rum på Maria Torget i Stockholm då och min hyresvärd, (som nog var en mycket spännande kvinna tro), hon läste DN i hängmattan i rummet där hängmattan fanns, målade i det rum hon hade med färg och hyrde ut två stora rum till mig och min kompis. Men mest av allt: Hon hittade två bananer hon glömt längst in i skafferiet - och så vackra dom var! Dom hade blivit nästan svarta och dragits ihop och så fina tyckte jag. som mumier. Den sommaren när jag var hemma i skåne var mitt rum i stugan nu förvandlad till en plats där det hängde bananer i klasar i gardinstängerna. Många blev de som hamnade på komposten men detta exemplar, det har flyttat otaliga gånger. Och fått nålar och superlimsförstärkningar mer en en gång, de tror jag då inte kommer att försvinna. För hur i helvete skulle man kunna göra sig av med en sån sak. Ett roligt litet städfynd många år senare tvingade mig att rama in en skrumpen tomat jag hittade under ett kylskåp när jag städade ut för en flytt i ett café jag drev då. Det hade varit en fin stor och gul tomat som nu liknade herr banan. Rynkig och torr men i annan form. Satte en knappnål i den, med solgul "knapp" och pressade fast den bakom glaset. Ska se om jag inte hittar denna "tavlan" så ni får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar