onsdag 15 juni 2011

Porslinarna och deras polare på Friisgatan.

Snobbiga? Jag tror det. Uppsynen tyder på att dom är lite fina i kanten.

Hur kunde min lilla vän Lea rata denna? Det satt ju så långt inne att erbjuda någon denna och hon fick "äran". Jag får kanske hitta en skärm och ha den själv då.

Vad ska man säga? Minns detta bröllop och prinsessdrömmarna tog lite väl stor plats i dess kölvatten. Men det proggiga hemmet bjöd inte på allt för mycket glitter och glamour så jag drömde mig bort bland glansiga uppslag i damtidningar och fantiserade om en värld långt borta. Så det är klart att minnestallriken får vara synlig.

Tandvärk?

Lamm

På spisen står denna fallna ängel oxå. Mamma räddade henne på en loppis som led mot sitt slut och det skulle nog hon oxå fått göra om inte turen varit framme.

John

Stina, efter mormor eller hette hon Stina redan då hon köptes? Vinylskiva har hon hur som i ryggen. Den är blå. Hade sitt hem i en garderob hos min mormor Stina innan hon flyttade till Malmö och slapp stå där i mörkret.

Kakelugnens väktare

Badkarssällskap

Backspegeln på toa.

Den stora satt i trappan upp på vinden i sommarstugan och tillhörde en gång min morbror.


Uggla från Mormor med två som sitter tätt från Åkarps Erikshjälp.


Dockan är gammal och torr, men en gång kunde den nog pipa illa om man klämde på magen. Den var min kompis Knuts systers och gammal som gatan. Fick stöd så hon kan stå i en kruka som låg i en hög bakom ett f.d krukmakeri i Höganäs.

Glassformen på köksskåpet om nu glassen ska se ut som en kanin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar