tisdag 14 juni 2011

Lite bilder hemma i lägenheten. Någon gång får man ju bara börja och nu blev det här. Mina väggar brukar få sina spikhål fyllda efterhand. Ny spik i hålet efter förra hyresgästens inte helt igenspacklade gamla tavelplats blir ofta nyttjade bara sådär provisoriskt. Men ofta en permanent lösning. Tavlor har ju en tendens att "tränga sig på" i mitt tycke så det ger jag oftast upp... Knappnålar och familjebilder blir det nästan alltid som får sitta där dom sattes. Och en del andra kära små saker som jag blir glad av.

Mammas polis, ihopsnickrad av trä från stranden när jag låg i magen för 37 år sedan med tångruska till hår som blivit mer och mer flintis, men en hatt döljer ju mycket.
-han står vakt i köket numera-
Kanske det är silvakt han ville bli när pensionen kom närmare? Vad vet jag. Eller hålla koll på en kosak kanske.

Faster Hulda från Högakusten



över sängen, ett silverhalsband med ett litet pärlemorhjärta som fick dela plats med det lilla rostiga lövet. 

och sett genom spegeln som nätt och jämnt gick att få hem hel. och där syns ju min rosa franslampa oxå 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar